Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Elektroniczne biuro obsługi mieszkańca

Sekretarz Gminy w zakresie ustalonym przez Wójta Gminy zapewnia warunki sprawnego funkcjonowania Urzędu.

Do zadań Sekretarza w szczególności należy:

1.      zapewnienie zgodności wydawania decyzji i działania Urzędu z obowiązującymi przepisami prawa,

2.      organizacja pracy Urzędu i koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne komórki organizacyjne,

3.      zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym,

4.      nadzorowanie i przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej,

5.      organizowanie współdziałania z sołectwami i jednostkami organizacyjnymi gminy,

6.      inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji pracowników samorządowych,

7.      zapewnienie przestrzegania w Urzędzie tajemnicy państwowej i służbowej

8.      całość spraw związanych z prowadzeniem informacji niejawnych

9.      zapewnienie zgodności działania Urzędu z przepisami prawa,

10.  zatrudnianie praktykantów w Urzędzie Gminy

11.  Opracowywanie projektów zmian Regulaminu.

12.  Opracowywanie projektów podziału Referatów na stanowiska pracy.

13.  Opiniowanie opracowanych przez kierowników referatów zakresów czynności dla podległych pracowników zakresów czynności na stanowiskach pracy.

14.  Nadzór nad organizacja pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr.

15.  Przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu.

16.  Sprawowanie nadzoru i kontroli dyscypliny pracy.

17.  Przeglądanie korespondencji wpływającej do Urzędu oraz przydzielanie jej do załatwienia właściwym kierownikom referatów i samodzielnym stanowiskom pracy.

18.  Nadzorowanie właściwego stosowania przepisów instrukcji kancelaryjnej.

19.  Nadzór nad przygotowywaniem projektów uchwał.

20.  Wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec podległych pracowników i wydawania im poleceń służbowych.

21.  Koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków trwałych.

22.  Koordynowanie i organizacja spraw związanych z wyborami i spisami.

23.  Zastępowanie Wójta i jego zastępcy w czasie ich nieobecności lub niemożności pełnienia przez nich obowiązków.

24.  Kompletowanie dokumentacji z przeprowadzonych kontroli zewnętrznych oraz nadzorowanie terminowego wykonania zaleceń pokontrolnych.

25.  Sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad: Sekretariatem, Referatem Spraw Obywatelskich, Samodzielnymi stanowiskami

26.  Wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta.



Osoba publikująca: mgr Tomasz #Głąb#
Data publikacji: 2003-12-18